Щорічний день великих знижок, «чорна п’ятниця», цьогоріч відзначився цікавими тенденціями у купівельній поведінці українців. Аналітика від UPC, проведена на основі даних держателів карток банків-клієнтів, демонструє зміни як у кількості покупок, так і в обсягах витрат.
Основні тенденції
Попри те, що загальна кількість покупок 29 листопада 2024 року зменшилася на 6% у порівнянні з минулорічним днем розпродажів (24 листопада 2023 року), витрати українців зросли на 64%. Середня сума однієї покупки теж значно збільшилась — на 74% і склала 1 399 грн.
Купівлі у магазинах
Офлайн-шопінг виявився менш популярним: кількість оплат через POS-термінали знизилася на 7%. Проте, загальний оборот у фізичних торгових точках зріс на 2%, що свідчить про більші середні чеки. Цьогорічний середній чек у магазинах дорівнював 354 грн, що на 9% більше за показник 2023 року.
Інтернет-шопінг
Українці все активніше витрачають в онлайн-магазинах. Хоч кількість оплат в інтернеті скоротилася на 3%, оборот зріс майже вдвічі — на 89%. Середня сума онлайн-покупки сягнула 3 742 грн, що на 95% перевищує минулорічний рівень.
Що це означає?
Цього року загальна кількість оплат під час розпродажів «чорної п’ятниці» значно відрізняється від минулорічних показників: українці здійснювали менше покупок, але значно більше витратили грошей, середня сума операції суттєво збільшилась. Зростання середнього чеку як у магазинах, так і в інтернеті, може також бути пов’язаним із інфляцією.