Кількість трансакцій зменшилась на чверть, а суми переказів з картки на картку зросли вдвічі
Загальна кількість трансакцій за картками у березені поточного року, порівняно з аналогічним періодом 2021 року, зменшилася на 26,2%, а грошові об’єми не змінились (тут і далі данні за картками 19 банків-клієнтів Українського процесінгового Центру (UPC) в Україні, порівнюються показники березня 2022 та 2021 років).
Оплата карткою у POS-терміналах
Загальна кількість покупок карткою у POS-терміналах зменшилася на 23,4% та складала в середньому 7 трансакцій на одну активну картку за березень 2022 року.
Спостерігається збільшення грошових обсягів оплат карткою – держателі карток витратили на 24,3% більше. Середня сума чеку за рік збільшилися на 62% та дорівнює 840 грн.
Зняття готівки
Кількість операцій зняття готівки в банкоматі зменшилась вдвічі (-51,0%) та складає одну трансакцію в місяць. Обсяги АТМ-трансакцій зменшилися на 36,3%, а середня сума чеку збільшилась на 30% та дорівнювала 4 368 грн.
Кількість операцій зняття готівки в відділеннях банку не змінилась, а обсяги трансакції — зменшилися на 29,6%.
Розрахунки в Інтернеті
За березень поточного року, порівнюючи з тим же періодом 2021 року, кількість оплат в інтернеті зменшилися на 24,8%, а їх обсяги зросли на 8,6%. Середня сума чеку дорівнювала 2 722 грн., що на 44,4% більше ніж минулого року.
Найчастіше держателі карток оплачували комунальні послуги, поповнювали мобільні телефони та платили за відео-ігри. Значно менше ніж рік тому витрачали на послуги кур’єрів, замовлення готової їжі, магазини косметики, авіа та ж.д. квитки, таксі та магазини одягу.
Перекази з картки на картку
Сервіс переказів й надалі показують зростання. У березні 2022 року кількість таких переказів майже не змінилась (+1%), а за грошовими обсягами відмічається зростання обсягів таких переказів вдвічі (на 111%). Зауважимо, що середня сума операції дорівнювала 5 140 грн.
За березень 2022 року відмічається значне зменшення активності держателей карток: значно менше знімають готівку в АТМ та оплачують за товари і послуги в інтернеті. Безсумнівно основним фактором платіжної поведінки держателів карток є війна України проти рф. Українці стали більш ощадливими та, здебільшого, витрачають кошти на необхідні товари і послуги, а також більше перераховують гроші на інші картки.