За даними Українського процесінгового центру (UPC), протягом останнього року кількість безконтактних платежів та грошові обороти за такими операціями збільшилися у 2 рази, порівнюючи перший квартал 2018 року з аналогічним періодом 2017 року.
Вже 7 років UPC процесує безконтактні платежі, а у 2012 році UPC підключив перші термінали прийому безконтактних карток. Те, що здавалося дивним та незвичним декілька років тому, у 2018 році вже стало частиною нашого комфортного життя. Споживачі звикли до швидких безконтактних розрахунків, і зростання операцій оплати безконтактними картками сповільнилося.
Порівнюючи показники першого кварталу 2018 та першого кварталу 2017 року ми бачимо зростання кількості безконтактних трансакцій у 2 рази (тут і надалі інформація на основі даних за картками банків-клієнтів Українського Процесінгового Центру). Проте якщо у першому кварталі 2017 року безконтактні оплати покупок займали 16% від усіх покупок картками, то у першому кварталі 2018 року цей показник зріс до 24%!
Зауважимо що, 96% від усіх POS-терміналів, підключених до Українського процесінгового центру та розташованих у торгівельних мережах, приймають до оплати безконтактні картки. А кількість таких POS-терміналів теж зросла протягом року – на 23%.
Безконтактні платежі стали в Україні звичним способом розрахунків за дрібні покупки чи послуги. Середня сума чеку у першому кварталі 2018 року становила 187 грн., а це на 23% більше, ніж у першому кварталі 2017 року.
Держателі платіжних карток 36-ти банків-клієнтів UPC протягом року найчастіше розраховувалися безконтактно в супермаркетах, де було здійснено майже 70% покупок.
Зі значно меншим показником кількості безконтактних розрахунків на другому місці опинилися ресторани швидкого харчування – 11%. Далі розташувалися автозаправні станції – 6%.
Оплата проїзду у метро займає 5%. Варто відмітити, що за перший квартал 2018 року було здійснено більше 965 тисяч безконтактних розрахунків у метро, а це у 6 рази більше ніж за перший квартал 2017 року.
На п’ятому місці опинились аптеки, магазини косметики, господарські та будівельні магазини – по 2% за кількістю безконтактних трансакцій.
Знадобилось немало часу, щоб банки та їх клієнти змогли оцінити зручність та надійність безконтактних оплат. Проте сьогодні ми маємо можливість спостерігати, з якою зацікавленістю банки та їх клієнти знайомляться з NFC-технологіями для безготівкових розрахунків.
За перший квартал 2018 року було здійснено майже 38 тисяч NFC-трансакцій. А середня сума чеку у становила 178 грн.
Найчастіше такий метод оплати українці використовували для безконтактних розрахунків у супермаркетах (48%), ресторанах швидкого харчування (20%) та за проїзд у метро (14%).
Не зважаючи на те, що у першому кварталі 2018 року частка безконтактних платежів, виконаних з використанням мобільних та інших пристроїв з NFC-технологією, складає менше 1% від усіх безконтактних трансакцій, це лише початок. І, на відміну, від безконтактних платіжних карток, які споживачі вже встигли гідно оцінити, нові пристрої для безконтактних оплат знаходяться в процесі здобуття своєї популярності.